AVRUPADAN Youtube Video
UNICEF: Çocuklar oyun içi harcamalardan şikâyetçi
Hollanda'da UNICEF’in yaptığı ankete göre, 8-12 yaş grubundaki çocuklar oyun içi harcamalardan pişmanlık duyuyor. Akran baskısı ve ödeme kolaylıkları harcamaları artırıyor.
UNICEF tarafından Hollanda’da yapılan bir ankete göre, 8-12 yaş grubundaki çocukların çoğu, video oyunlarında yaptıkları harcamalardan pişmanlık duyuyor. Bu harcamalar, oyun içinde karakter geliştirmek için alınan loot box, skin veya sanal sürpriz kutular gibi ekstra özellikleri kapsıyor.
Çocukların yarısı oyun içi harcama yapıyor
Ankete katılan 188 bin ilkokul öğrencisinin 92 bini, oyun sırasında en az bir kez satın alma yaptığını belirtti. Çocuklar, genellikle oyun seviyelerini ilerletmek veya karakterlerini güçlendirmek için bu harcamaları yapıyor. World of Warcraft ve Fortnite gibi popüler oyunlarda bu tür satın almalar 5 ila 25 avro.
UNICEF: Bu harcamalar çocukları zorluyor
UNICEF Direktörü Suzanne Laszlo, bu harcamaların çocuklar üzerinde baskı oluşturduğunu ve bağımlılığa yol açabileceğini vurguladı. Laszlo, "Birçok oyun ücretsiz görünüyor ancak ilerlemek için sürekli ödeme yapmanız gerekiyor. Bu durum çocukları psikolojik olarak etkiliyor" dedi.
Akran baskısı etkili
NOS Jeugdjournaal editörü Joppe Varkevisser, oyun içi satın almaların yaygınlaşmasını akran baskısına bağladı ve "Eskiden kıyafet markaları önemliydi, şimdi bu durum sanal dünyaya taşındı. Eski veya ucuz bir skin kullanan çocuklar alay konusu oluyor" dedi.
Ödeme kolaylıkları harcamaları artırıyor
Ankete göre, çocuklar bu harcamaları daha kolay yapabiliyor. Önceden kredi kartı kullanımı için ebeveyn izni gerekirken, artık online banka hesapları ve QR kodlarıyla hızlı ödeme yapabiliyorlar. Bu durum, kontrolsüz harcamaların önünü açıyor.
Geri Dön 25 Kasım 2024 Pazartesi Önceki Yazılar